HCT-hakerekka

Euroopan suurin hakerekka lähtee liikenteeseen

​UPM:n ensimmäinen suuren hyötykuorman HCT-hanke, Orpe Kuljetus Oy:n 94-tonninen pöllirekka on ollut tuttu näky Itä-Suomen teillä jo kaksi ja puoli vuotta. Nyt liikenteeseen on lähdössä osana HCT-hakerekkahankettamme Suomen ensimmäinen HCT-hakerekka, joka on samalla Euroopan suurin. Sen kehitystyössä on hyödynnetty Orpen ja muiden jo liikenteessä olevan 24 HCT-yhdistelmän kokemuksia.
Porista Seikun sahalta sahahaketta Raumalle kuljettava Kuljetusliike Huhtalan HCT-yhdistelmä otetaan käyttöön torstaina 23.2. Silloin tämän yhdistelmän ja myös muiden UPM:n yrittäjien HCT-hakerekkojen kuljettajia koulutetaan Porin lentokentällä.
 
Toinen hakeyhdistelmistä: Kuljetusliike Wickströmin yhdistelmä on jo rakenteilla ja tavoitteena on, että se liikennöisi huhtikuusta alkaen reitillä Pellos - Kymi / Kaukas. 
 
Koneurakointi Aki Sammaliston yhdistelmän poikkeuslupa on vielä Trafissa käsiteltävänä, mutta tavoitteena on että saamme sen tämän kesän aikana liikenteeseen välille Korkeakoski - Kymi / Rauma.
 
Lue lisää HCT-hakerekkahankkeesta Metsämaailmassa julkaistusta Janne Kukkuran blogista:
UPM:n suuren hyötykuorman HCT-rekkojen taival jatkuu; Euroopan suurimmat HCT-hakerekat liikenteeseen. Jutun lopussa on linkkejä myös muihin HCT-ajoneuvoaineistoihin.
 
Lue myös tiedotteemme UPM:n yrittäjien ensimmäinen suuren hyötykuorman HCT-hakerekka aloittaa liikennöinnin www.upm.fi-sivustolta.
 
 
UPM:n yrittäjien HCT-hakeyhdistelmät
 
Huhtala: liikenteeseen 23.2.2017->
  • Kokonaispaino 100 tonnia
  • Tyhjäpaino n. 32 tonnia
  • Tilavuus 211 i-m3
  • Pituus 34 metriä
  • 625 - 730 hevosvoimaa
  • 12 akselia ja 46 rengasta
     

Wickström: huhtikuu 2017->

  • Kokonaispaino 85 tonnia
  • Tilavuus n.200 i-m3
  • Pituus 34 m
  • 730 hevosvoimaa
  • 12 akselia ja 28 rengasta
     

Sammalisto: lupa käsiteltävänä

  • Kokonaispaino 92 tonnia
  • Tilavuus n. 190 i-m3
  • Pituus n. 30 metriä
  • 730 hevosvoimaa
  • 11 akselia ja 36 rengasta